GROHE er et af verdens førende brands inden for armaturer til køkkener og komplette sanitære løsninger til badeværelser. GROHE har over 7.000 ansatte i 150 lande bl.a. på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde.
Med affaldsgenbrug på 99 procent, målrettet arbejde mod CO2 -neutral produktion og udskiftning af plastkomponenter i produktemballage med miljøvenlige alternativer, har GROHE arbejdet mod en cirkulær økonomi i årevis. Og i 2021 lancerede GROHE virksomhedens fire bedst sælgende produkter som Cradle to Cradle-certificerede® varianter. De er designet og fremstillet, således at alle komponenter kan benyttes til produktion af nye produkter.
Cradle to Cradle-produktstandarden er verdens førende videnskabsbaserede certificering, og den administreres af den uafhængige non-profit-organisation, Cradle to Cradle Products Innovation Institute. Den omfatter strenge krav til sikker, ansvarlig og cirkulær tilgang til håndtering af materialer og produkter. Produkterne kan opnå fem forskellige niveauer af certificering; basis, bronze, sølv, guld eller platin. GROHE’s cirkulære produkter har alle opnået guldniveau.
GROHE arbejder målrettet ned at etablere samarbejder med virksomheder, der følger cradle to cradle- princippet bl.a. vedr. fælles tilgange og stordriftsfordele til løsninger af returkoncepter for udtjente produkter. Det drejer sig bl.a. om restmaterialer og genanvendte materialer, der kan gøre gavn som alternativt råmateriale i andre virksomheders produktion af nye materialer.
Leader, Commercial Regulation